Brev:
Mælkeallergi, må jeg amme istedet for mellemmåltid af A38
25. april 2013
Alder:
8 mdr.
Mælkeallergi, må jeg amme istedet for mellemmåltid af A38
Kære Helen.
Jeg har prøvet at kigge i din brevkasse men kan ikke finde et svar.
Min datter har fået konstateret mælkeallergi og vi bruger derfor special MME i grøden og nogle gange i kop for at hun vænner sig til smagen i tilfælde af at hun skal drikke det indtil hun bliver 3 år. Bør vi være mere konsekvent med at give hende det hver dag?
Jeg vil også høre om det er okay at amme hende 3 gange om dagen, også når hun bliver 9 og 10 mdr., da jeg jo ikke kan give hende et mellemmåltid bestående af mælkeprodukter som A38, eller hvad vil du foreslå? En kop mælk alene som mellemmåltid?
Derudover vil det helt klart være mest økonomisk og nemmest at amme hende (hvis jeg naturligvis bliver ved med at have mælk), men må jeg det efter hun er blevet 12 mdr? Jeg vil jo helst gøre hvad der er bedst for hende og gerne kunne fravænne hende brystet på et tidspunkt også. Det skal lige siges at jeg er imod at amme barnet hvis det kun er til moderens fordel.
Først havde jeg tænkt mig at amme hende indtil hun blev 12 mdr, men da hun nu har fået mælkeallergi synes jeg det er lidt uoverskueligt at se hvordan hun vil få nok mælk når der er så mange produkter hun ikke må indtage + det økonomiske. (Her i Spanien er der ingen støtte til børn med mælkeallergi).
Hendes plan er nu (blev 8 mdr. i går)
6.30 ammes – sover videre
8.30 grød med MME nogle gange MME i kop ellers vand
11.00 frugtmos
13.00 grønsagsmos med frugt/grønt/rugbrød i hånden, vand
14.30/15.00 ammes
17.00 frugtmos, er nyt på programmet nu hun er 8 mdr.
19.30 grønsagsmos eller rugbrødshapsere med frugtmos til dessert, vand
20.30 modermælk af kop (150-200 ml)
23.00 ammes fra begge bryster så meget hun vil
Herudover vil jeg høre om jeg gerne må fjerne mælken kl. 20.30 istedet for kl. 14?, Jeg vil så kunne amme hende alle 3 gange og behøver så ikke at malke ud, som jeg snakkede om i sidste brev.
Hilsen